0

سبد خرید

فروشگاههای کیف و کفش آنلاین

مقایسه و بررسی فروشگاه‌های کیف و کفش آنلاین 

    1- فروشگاه آنلاین کیف‌وکفش پوشاک باکسار (Baxar.ir)  

  • نوع فروشگاه: مارکت‌پلیس
  • رتبه در گوگل: #1 
  • رتبه‌‌ی الکسا: 13.010 
  • طراحی شده با ASP.net و Bootstrap

محصولات:

محصولات فروشگاه باکسار در دو دسته‌بندی اصلی زنانه و مردانه عرضه می‌شوند که هر کدام به چند زیر دسته‌بندی تقسیم شده‌اند. زیر دسته‌بندی‌ها در هر دو حالت زنانه و مردانه شامل کیف، کفش، اکسسوری و لوازم جانبی هستند. غیر از این‌ها یک دسته‌بندی کلی بر مبنای «برند» هم در این سایت وجود دارد. این سایت در معرفی محصولات در صفحه اصلی از تکنیک «عکس‌نوشت» استفاده کرده‌است. 
سایت باکسار برای کار خود از «وبلاگ» نیز بهره برده‌است که در بررسی کلی وبلاگ این مارکت‌پلیس موارد زیر قابل‌مشاهده است: در طراحی صفحهٔ فرود از رویه‌های مرسوم UI استفاده شده‌است و سیستم Recommender به خوبی کار می‌کند و محصولات مشابه را به مشتری اطلاع می‌دهد. این سایت از الگوریتم‌های هوشمند دیپ مایند و یادگیری عمیق به خوبی استفاده می‌کند تا به مشتریان محصولاتی را که دفعات پیشین مشاهده‌کرده و اقدام به خریدش نکرده‌اند دوباره یادآوری کند. این عمل باعث افزایش خرید از سایت می‌شود. 
 

فروشگاه باکسار

  2- فروشگاه کیف‌وکفش دیجی کالا

  • نوع فروشگاه: مارکت‌پلیس
  • رتبه در گوگل: #2
  • رتبه‌ی الکسا: 2
  • طراحی‌شده با ASP.net و Jquery

محصولات: 

شامل تقریبا تمامی محصولات بازار که به زیرشاخه‌های بسیار زیادی تقسیم می‌شود و در بخش مد و پوشاک در زیرشاخه‌ی اکسسوری لوازم شخصی و ست‌های کیف‌وکفش به ارائه محصولات این دسته می‌پردازد. 
فیلتر کردن محصولات بر اساس برند، محدوده‌ی قیمت، نوع، سایز، رنگ کفش، چرم، نوع بسته‌بندی و رنگ انجام می‌پذیرد. دیجی کالا از روش‌های روانشناختی نظیر Anchor (قلاب) برای فروختن محصولات تخفیفی خود بهره می‌برد. هم‌چنین به خوبی از مزیت شخصی‌سازی و «طراحی بازی» در صفحه‌ی پروفایل مشتریان بهره برده‌است.

یادآوری و تبریک تولد مشتریان در روز تولدشان با انواع تصاویر شاد و انیمیشن‌های اختصاصی و ارائه‌ی تخفیف ویژه به آن‌ها در این روز باعث می‌شود مشتری احساس «مهم‌بودن» کند و از منظر روانی آماده‌ی خرید شود. به همین ترتیب دادن حس برتر بودن در خدمات به مشتری و تجربهٔ حس خرید با تخفیف و مزایای ویژه‌ی شخصی‌شده یکی از مهم‌ترین روش‌های بازی‌سازی و طراحی گیمیفیکیشن در این سایت بوده‌است. سایت دیجی‌کالا برای یادآوری موارد خرید به مشتریان از سیستم یادگیری عمیق و دیپ مایند بهره می‌برد تا خرید‌ها و بازدیدهای پیشین را به مشتری یادآوری کند و به این ترتیب شانس فروش یک کالا به شدت بالا می‌رود. تکنیک‌های مرسوم نظیر شخصی‌سازی صفحات فرود و یادآوری خریدهای این سایت عمدتا شبیه سایت‌هایی نظیر «آمازون» است. 
هم‌چنین مرتب‌سازی محتوا بر اساس بازدید، محبوبیت، و قیمت نیز صورت گرفته‌است.
دیجی کالا از سوی دیگر اقدام به راه‌اندازی فروشگاه اختصاصی «مُد و پوشاک» کرده است که فراتر از صرف فروش کیف و کفش است و به تمامی موارد «پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه» پرداخته‌است. 
دیجی‌استایل از جمله کسب‌وکارهای اینترنتی است که به «محتوا» و ساختن بستری برای توزیع صحیح آن اهمیت داده‌است. استفاده از استایل‌های مرسوم و چشم‌نواز در طراحی صفحات فرود خرید و فیلتر کردن جامع و مناسب می‌تواند از عوامل پربازدیدبودن این سایت باشد.

    3- فروشگاه کیف‌وکفش اینترنتی مُدیسه

  • نوع فروشگاه: مارکت‌پلیس
  • رتبه در گوگل: #3
  • رتبه‌ی الکسا: 84
  • طراحی‌شده با Knockout.js و Jquery

محصولات:

شامل برندهای متنوع و متعدد از صنعت مُد و پوشاک است که کیف و کفش مردانه، زنانه و بچگانه تنها بخشی از محصولات آن‌ را تشکیل می‌دهند. مرتب‌سازی کالاها در بخش مردانه به زیر‌بخش‌های لباس، کیف‌وکفش، اکسسوری و لوازم آرایشی‌بهداشتی و در بخش زنانه به زیر‌بخش‌های لباس، لباس زیر، کفش‌زنانه، کیف‌زنانه و اکسسوری صورت گرفته‌است. در هر دو بخش برندها در منوی کشویی و در سمت چپ به نمایش در‌‌آمده‌اند. 
تکنیک نمایش کالاها در فروشگاه اینترنتی مدیسه در بخش کیف و کفش، تکنیک تصویرهای چندبعدی از همهٔ زوایا و انیمیشن‌های متحرک است. در صفحات فرود هر محصول امکان مشاهدهٔ تمام جزئیات محصول با زوم در بخش‌های مختلف آن وجود دارد. در صفحهٔ فرود هر محصول از ساختار Cluster و معرفی و توصیهٔ محصولات نزدیک و مرتبط با هم استفاده شده‌است. این سایت از سیستم «یادگیری عمیق» و «تحلیل رفتار مخاطب» برای توصیه‌ی آخرین محصولات مشاهده‌شده توسط مشتری در دفعات بعدی ورود به سایت بهره می‌برد. 


    4- فروشگاه اینترنتی کیف‌وکفش تُرک‌جامه 

  • نوع فروشگاه: مارکت‌پلیس
  • رتبه در گوگل: #4 و #5
  • رتبه‌ی الکسا: 3176
  • طراحی‌شده با Prestashop و Jquery, Hammer.js

محصولات:

فروشگاه تُرک‌جامه به صورت تخصصی به محصولات پوشاک پرداخته‌است که در این میان «کیف‌وکفش» یکی از زیرمجموعه‌های آن است. زیرمجموعه کیف‌وکفش به چهار بخش «مردانه، زنانه، پسرانه و دخترانه» تقسیم شده‌است. فیلترکردن محصولات بر اساس برچسب، رنگ، تولیدکننده (برند)، موجودی، وضعیت، محدودهٔ‌ قیمت، وزن محصول، فصل مناسب، طرح، جنس، سایز مانکن، ارتفاع پاشنه، نحوه‌ی بسته‌شدن کفش، سایز و در نهایت رنگ انجام شده‌است. 
این سایت از سیستم گفتگوی آنلاین با بخش پشتیبانی برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کند. 
در صفحات فرود این سایت، پاپ‌آپ‌ها تا حدی مزاحم دیده‌شدن محصولات شده‌اند و البته انتخاب فونت، طراحی UI و رنگ سایت آن‌چنان که باید «چشم‌نواز» نیست. این سایت از سیستم توصیهٔ محصولات استفاده می‌کند و محصولات مشابه را بر اساس «برچسب» به مشتریان معرفی می‌کند.

    5- فروشگاه اینترنتی اوروسین 

  • نوع فروشگاه: مارکت‌پلیس 
  • رتبه در گوگل: #6
  • رتبه‌ی الکسا: Unranked
  • طراحی‌شده با وردپرس ووکامرس و Modernizer.js و Lo-dash

محصولات شامل کفش مردانه، کفش زنانه و کیف زنانه است که در زیرشاخه‌ی کفش مردانه «فاقد محصول» است و صرفا محصولات شامل کفش و کیف زنانه است. تکنیک نمایش کفش‌ها زوم بسیار مختصر در صفحه‌ی فرود و جزییات بسیار کم و «برچسبی» از محصول است. طراحی UI با تمرکز رنگ نارنجی بوده‌است تا به مشتری «حس خرید» القاء کند؛ استفاده از فونت یکان برای مارکت‌پلیس اما چندان ایدهٔ جذابی نیست. 
اوروسین از «وبلاگ» برای پست‌های پایه‌‌ای در مورد کفش‌‌ها استفاده کرده‌است که در وبلاگ هیچ‌کدام از تکنیک‌های مرسوم بازاریابی محتوایی رعایت نشده‌اند. مطالب به صورت مقاله کتابی با پاراگراف‌های غیراستاندارد وبلاگی نوشته‌ شده‌است و مطالب وبلاگ به صورت درونی به هم‌دیگر لینک نشده‌اند. 
از مهم‌ترین مشکلات سایت‌های فروشگاهی خرید کیف‌وکفش عمدتا اجرای پنجره‌های پاپ‌آپ در نخستین ثانیه‌های ورود به سایت است که روشی منسوخ در Promotion و تبلیغات به شمار می‌رود. 

    6- فروشگاه اینترنتی کیف‌‌وکفش ایران‌‌کِنزو

  • نوع فروشگاه: مارکت‌پلیس
  • رتبه در گوگل: #7
  • رتبه‌ی الکسا: Unranked
  • طراحی‌شده با جوملا و Yui 

محصولات ایران‌کِنزو شامل کفش، کیف‌وکفش و چرم است. فیلتریزاسیون بر مبنای بسیار ساده و البته گمراه‌کنندهٔ اندازهٔ پاشنه، نوع کاربرد کفش و طرح ‌آن است. صفحهٔ اصلی مستقیما به تلگرام لینک داده می‌شود و از فونت‌های بسیار کسل‌کننده  و طراحی UI ضعیف بهره می‌برد. رنگ فونت با سایهٔ قرمز عجین شده‌است که خستگی چشم را در پی خودش دارد و البته صفحات فرود و لینک‌های درونی این سایت به صفحات غیرمرتبط و خارج از دسترس می‌روند. 
کلیک روی کفش‌ها و محصولات برای ورود به صفحه‌ی فرود هیچ نتیجه‌ای در بر ندارد و صرفا در همان صفحه متوقف می‌شوید. در مجموع به نظر می‌رسد تجربهٔ کاربری در این سایت بی‌اهمیت‌ترین موضوع در زمان طراحی بوده‌است. 

    7- فروشگاه اینترنتی کیف‌و‌کفش «کلیدواژه از نمناک»  

  • نوع سایت: زرد، خبری، لینکدونی
  • رتبه در گوگل: 8#
  • رتبه‌ی الکسا: 12
  • طراحی‌شده با Php و Jquery

نمناک بیشتر از آن‌که وب‌سایت فروشگاهی باشد، یک لینکدونی محتوای زرد است که با لینک‌های تودرتو و روش‌های قدیمی در نتایج جستجو ظاهر می‌شود. قدیمی بودن دامنه و سایت باعث می‌شود رتبهٔ بهتری در گوگل بگیرد. 

    8- فروشگاه‌ اینترنتی کیف‌وکفش «فروش روی دیوار»

  • نوع سایت: پلتفرم 
  • رتبه در گوگل: #9 
  • رتبه‌ی الکسا: 12
  • ‌طراحی‌شده با Node.js و React

دیوار پلتفرم آنلاین فروش کالا و خدمات است که در همه‌ی رسته‌ها فعالیت می‌کند. بخشی از این پلتفرم به فروش «کیف و کفش» اختصاص یافته‌است. قابلیت خاص دیوار برای خرید‌ و فروش در فیلتریزاسیون اجناسی است که توسط مشتریان روی دیوار قرار می‌گیرند و پس از تأیید نمایش داده می‌شوند. عمدتا در دیوار آخرین محصولاتی که قرار داده می‌شوند در نخستین ردیف‌ها و پس از آن‌ها اجناس با تأخر و تقدم زمانی چینش می‌یابند. 
در دیوار مبنای نمایش می‌تواند بر اساس «جستجو»، «محل جغرافیایی»، «قیمت»، «نوع کالا» و در نهایت نوع آگهی «عکس‌دار و فوری» باشد. اجناس روی دیوار به دلیل حجم بالای محصولات و هم‌چنین تأخر زمانی برای دیده‌شدن تا آخرین عکس در اسکرول تا بی‌نهایت ظاهر می‌شوند. 
تکنیک نشان‌دادن عکس‌ها به دو صورت چینش خطی و چینش کاشی‌وار است: در چینش خطی عکس‌ها با جزییات ارائه‌شده توسط مشتری نمایش داده می‌شود و در حالت چینش کاشی‌وار (فشرده) صرفا تصاویر نمایش داده می‌شوند. 
طراحی صفحهٔ فرود در هم‌خوانی با روش‌های مرسوم UI انجام شده‌است و تکنیک    Lazy Loading به جذابیت بیشتر صفحهٔ فرود کمک کرده‌است.

    9- فروشگاه اینترنتی کیف‌وکفش کارفیت

  • نوع سایت: مارکت‌پلیس
  • رتبه در گوگل: #10
  • رتبه‌ی الکسا: Unranked
  • طراحی‌شده با Asp.net  و Bootstrap

محصولات در این سایت صرفا شامل «برندها» هستند. دسته‌بندی کفش صرفا بر اساس برند است و هیچ‌گونه محصولی دال بر انواع فیلتریزاسیون در این سایت مشاهده نمی‌شود. این سایت در وبلاگش مطالبی در رابطه با انتخاب سایز و توضیح نحوهٔ محاسبه‌ی سایز کف پا دارد که با مقیاس‌های بازاریابی محتوایی هم‌خوان نیست. نوشته‌ها به صورت مقاله‌ای طولانی و بدون استفاده از تکنیک‌های صفحه‌آرایی مرسوم محتوا، بدون داشتن تصویر شاخص و با فونت «Tahoma» تنظیم شده‌اند. استفادهٔ نادرست از رنگ‌های مختلف در این سایت و هم چنین اعداد لاتین آن باعث ملال و خستگی چشم کاربر می‌شود و به زودی سایت را ترک می‌کند. 
این سایت از سیستم «Recommender» استفاده نمی‌کند و لینک‌های درونی ویژهٔ بیشتر دیده‌شدن محصولات را ندارد. این سایت واجد صفحه‌ای به نام «واحد ویدئو» است که در آن هیچ محتوایی برای مخاطبان ارائه نشده‌است. 
برای ارتباط با مشتریان از لینک‌های تو در تو و «اپ» ویژه‌ای استفاده می‌شود که باید در صفحهٔ ویژه‌ای باز شود. 
وضعیت این سایت از منظر سئو، بسیار بد بوده و زمان لود‌ کامل این سایت 20 ثانیه می‌باشد که از استاندارد 3 ثانیه گوگل بسی بیشتر است. 

 

    10-  فروشگاه اینترنتی کیف‌وکفش دیجی استایل (صفحه‌ی فرود کیف‌وکفش)

  • رتبه در گوگل: #11
  • رتبه‌ی الکسا: 122
  • طراحی‌شده با Asp.net

محصولات دراین سایت از تنوع چشم‌گیری برخوردارند. دسته‌بندی‌های مختلف روی سایت اعمال شده‌است و هر محصولی بر حسب نوع (مردانه، زنانه، بچگانه یا ورزشی)، برند، محبوب‌ترین، ارزان‌ترین، میزان‌ تخفیف، قیمت، سایز و در نهایت رنگ قابلیت تفکیک و جستجو دارد. صفحات فرود به صورت اختصاصی با رعایت اصول UI طراحی شده‌است و چشم خواننده را به خوبی دنبال خود می‌کشاند. دکمهٔ خرید در محصولات بانوان به رنگ صورتی طراحی شده‌است تا حس زنانگی در خرید را به مشتری القاء کند. در هنگام خرید می‌توان ضمن زوم روی بخش‌های مختلف محصول، از نظرات کاربران دیگر و هم‌چنین محصولات مشابه مطلع شد.
پنجره‌های پاپ‌آپ نه در شکل آزاردهنده که در کنارهٔ تصویر و صرفا با کلیک و به دلخواه کاربر بالا می‌آیند. از منظر سئو موارد فنی به صورت کامل رعایت شده‌است و سایت از نظر سئو رتبهٔ خوبی می‌گیرد. از منظر محتوا طراحی دینامیک و قراردادن محتوا در بخشی که کلیک‌های زیادی بتوان روی آن صورت داد، یکی از نقاط قوت این سایت است. استفاده از سیستم Recommender و انیمیشن‌های مختلف برای نشان‌دادن محصول از ‌زیبایی‌های بصری این سایت است.